Peržiūros: 11142

Turiu aš mašiną Renault Scenic II (ar tai III) su tokiu mandriu prietaisų skydeliu. O šie turi savybę po 3-5 metų naudojimo gesti. Na tai tenka remontuoti... 

Gedimas - neveikia mažasis radijos ir laikrodžio ekranas. Be to, smarkiai kaista kaikurios mikroschemos.

Pradėjau ieškoti kas ir kur negerai. Pirmi gedimo požymiai - nėra kaitinimo mažajam ekranui. Tam kad prieiti prie atsakingų detalių teko nuimti visą didįjį ekraną, paskui raktinius kaitinimo tranzistorius IRF7307, juos valdančias mikroschemas TL082. Nusipiešiau schemos gabaliuką. 

Čia truputį nukrypsiu į šoną su gedimo priežastimi - visi tokie skydeliai 99% atvejų genda tik dėl tų nesamonių iš didžiosios raidės vadinamų ekologija, tiksliau bešvinės gamybos technologijos. T.y. 99% gedimų būna dėl bešvinio lydmetalio trūkinėjimo, ko pasekoje schema veikia neteisingu režimu ir kas nors sudega. Nuo varžos iki procesoriaus. Aišku gedimo tikimybė įtakojama įrenginio suprojektavimo ir naudojimo sąlygų, bet turbūt nei vienas įrenginys, pagamintas pagal tą superduper ekologišką bešvinę technologiją netarnaus tiek ilgai, kaip labai neekologiškas daiktas pagamintas su švino lydmetaliu. Grubiai skaičiuojant Renaul Scenic II per 15-20 metų gyvavimo laiką, jei ne remontuoti, reikia mažiausiai 3 naujų skydelių. T.y. reikia prigaminti jų trigubai daugiau, nei reikėtų, jei būtų naudojamas lydmetalis su švinu. Beje visi, kas susidūrė su elektros - elektronikos patikimumu ir jo skaičiavimu puikiai žino, jog didžiausia gedimo tikimybė yra ne detalės, elemento viduje, o būtent sujungimuose, t.y. lydmetalyje. Iš praktikos galiu pasakyti, jog paėmus bet kokį televizorių, monitorių, kuriam 8 - 10 metų (jau bešvinė technologiją), galimą viską iš eilės perlituoti, nes jei dar nesugedo, tai tuoj tuoj vistiek suges. Va ir tuose visuose trumpiau tarnaujančiuose įrenginiuose matome bešvinę EKALOGIJĄ, kuri pasireiškia šiukšlių kiekio didinimu ne procentais o kartais. Na ir tuo pačiu vartojimo didinimu.

 Kelios foto, kaip atrodo plokštė be kelių detalių:

Heat ics v5

Heat ics v5 1

 Kad suprasti veikimą ir kas negerai - nusipiešiau gabaliuką schemos:

schema

 Čia, kairėje, pasiduoda stačiakampiai impulsai iš procesoriaus, operacinių sustiprinami/invertuojami ir valdo raktinius tranzistorius. Iš šių jau išeina kintama įtampa į kaitinimus. Pakeitus raktus, operacinį, sulitavus kalną atitrūkusių detalių viskas pradėjo veikti. Mažasis ekranas gauna po 4 - 5 voltus ( amplitudė) į abu galus, didysis - po 9-10 V. Žemiau mažojo ekrano raktų valdymo ir jų išėjimo signalų vaizdas:

Gate heat small

Čia signalai didžiojo ekrano vienam kaitinimo galui:

Gate heat big

Na ir kaip atrodo abu kaitinimo galai:

Heat big

Taigi viskas veikia, galima naudoti.

Beje, tam, kad pasijungti ekraną pasidėjus ant stalo reikalingas specifinis renault kištukas. Tokio neturiu, o ir tingiu kokiam laužyne ieškoti. Turint šiek tiek priemonių, viską galima pasidaryti namuose. Tam reikia:

reset sw

Kištuką užmauname ant reikiamų lizdo pinų, patepame truputį klijų ir pridedame prie šono plastiko gabaliuką, palaukiame, kol sudžius ir viskas.

connector

connection

Čia tik vienas niuansas - reikia labai mažai klijų, kad nepatektų į pačių kištukų vidų.