Ketvirtadienis, gruodžio 14, 2017
Lithuanian English Russian

Katerio šoninio plaukimo rėlės remontas

Prieš kelias dienas remontavau "locmaninio" katerio šoninio plaukimo valdymo relę.

Pats laivelis atrodo taip:

DSC 1384

Niekad nebuvau pagalvojęs, jog visi turėklai kateryje šildomi, jais teka variklio aušinimo skystis.

Relė nedidelė, bet be jo laivui prisišvartuoti sunku, nes nebegali manevruoti į šonus. Taigi gavau nedidelę juodą relę su 8 sunumeruotais kontaktais.

rele rele

Jokios schemos laivo "popieriuose" neradome. Tik ją atsidarius, matėsi, kad šiek tiek nukentėjo nuo vandens. Pagal pasakojimą, ir gerokai ankščiau jau plaukimas į vieną pusę veikė tik truputį suspaudus relę, tam ji buvo tvirtai prie kažko pririšta.

Pasižiūrėjau vidinę sandarą, susiradau, kur viduje turėtų būti maitinimo pliusas ir minusas. Interente susiradau kažkokių laivų šoninio plaukimo valdymo schemą ir paaiškėjo, kad kažkaiptai viskas negerai. Žiūrint į internete rastą schemą - maitinimas turėjo jungtis visiškai priešingai, o ir šiaip, viskas susijungtų "be prasmės". Tada paprašiau, kad pažiūrėtų kontaktų numeraciją kateryje. Pasirodo, relės kontaktų žymėjimas ant jos pačios - visiškai neteisingas.

Nuo dėgmės ir elektros buvo nukirmyje nemažai detalių. Šiaip netgi keistai atrodo tai, jog diodai stikliniu korpusu gerokai mažiau atsparūs drėgmei, nei visos kitos detalės epoksidiniuose korpusuose. Pakeičiau praktiškai visus. O čia didžiausia problema buvo ta, jog gavus nemažai drėgmės, nebesimatė, kur jų anodas ir kur katodas, t.y. nebesimatė juoda juostelė ant jų. Kai diodas sveikas - ne bėda, pamatavai ir aišku, o kai jie nudegę/nukirmyję? Teko pasibraižyti truputį schemos ir šiek tiek pasukti galvą.

kazkas

 Eskizas ant popieriaus

Senokai buvau žiūrėjęs, kokie dabar būna SMD tranzistorių parametrai. Pagal žymėjimą susiradau, jog nudeges tranzistorius yra BC817, darbinė įtampa iki 45 V, darbinė srovė 0,5 A (pikinė 1 A), tikrai visai neblogai kaip SOT23 (SOT323) korpuse esančiai detalikei.

DSC 1378

Raudonai pažymėtos turbūt visos detalės, kurias reikėjo pakeisti. Dalis jau pakeista.

Šoninio plaukimo valdymui kateryje yra tam skirtas "joistick'as", įjungimo išjungimo mygtukai. Jie, su šios relės pagalba, valdo hidrovariklio sujungimo movą ir hidraulinius vožtuvus, paduodančius tepalą į hidrovariklį, sukantį šoninio plaukimo propelerius.

Komentuoti


Rss