Neseniai vienas pažįstamas paprašė pagalbos - kompiuteris tapo užrakintas Bitlocker'iu. Kompiuterio savininkas nieko nežino apie jokį bitlockerį ir juo labiau apie 48 skaitmenų atrakinimo kodą. Čia ir prasidėjo...
Kaip visi ieškojau informacijos interneto forumuose, Microsoft puslapiuose. Oficiali Microsoft pozicija - jei kompiuteris DELL - dėl visų Bitlocker klausimų kreiptis tik į DELL atstovybes. Pažiūrėjus DELL puslapiuose - ten patvirtinama, jog DELL siūlo įjungti Bitlocker šifravimą ir galimai su kažkuriuo atnaujinimu įjungia jį jei nepasirenki kitaip. Bet taip pat labai aiškiai parašyta, jog visa atkūrimo informacija randasi Microsoft account'e. O situacija tokia, kad to kompiuterio microsoft accounte kai jau nueini į Devices ir paspaudi Info &support
Ten toliau paspaudi Manage recovery keys
Nukeliauji adresu https://account.microsoft.com/devices/recoverykey o ten pamatai užrašą "try anotker page".
Lygiai tokia pat situacija kitam to pažįstamo kompiuterio account'ui, gerai kad bent jau tas kompiuteris neužlockintas tuo bitlocku. .
Kreipiausi Mikro$oft forume - ten "Independent Advisor'ių" pirmas klausimas - ar kompiuteris DELL ar HP? Nesvarbu kad aš klausiau ne kaip ar kodėl užsišifravo diskas. Aš klausiau kaip Micro$oft accounte rasti tą recoverį key.. Kadangi kompiuteris DELL - iškart atsakymas "kreipkis į DELL ir nekaltink Micro$oft dėl DELL problemų", dundukas tiesiog.
Daug informacijos peržiūrėjau internete, radau atsiliepimus, jog iš tikrųjų atkūrimo raktai yra kitur, https://onedrive.live.com/RecoveryKey tik nepataisyti linkai. Na bet šis linkas atodaro pirmą linką ir lygiai taip pat "bandyk kitą puslapį". Kreipiausi į supportą - 0 informacijos ir kaltinimai DELL :)
Susikūriau naują testinį microsoft accountą. Ten kaip ne keista puslapis atsidaro normaliai ir kaip ir reikėjo tikėtis - rodo, jog neturiu jokių atkūrimo raktų. Kreipiausi dar kartą į supportą. Šį kartą jau tiksliai žinojau kaip juos "prispausti" o ir ten žmogus pasitaikė protingesnis, kažką tikrino savo pusėj, sakė, jog jau nemažai panašių nusiskundimų gavo, davė keletą naujų nuorodų į atkūrimo informaciją, siūlė išvalyti kešą, bet vistiek galutinis rezultatas nulinis.
Tada jau šiandien kažkaip atkreipiau dėmesį, jog abiejų pažįstamo accountų OneDrive diskai yra "perpildyti" ir kažkaip apriboti. Pasirodo seniau Onedrive nemokama talpa buvo didesnė, dabar liko tik 5 GB, o informacijos ten prikaupta gal 20 GB. Kadangi forumuose mačiau, jog atkūrimo raktai gali būti https://onedrive.live.com/RecoveryKey, t.y. toje pačioje Onedrive sistemoje, pagalvojau, jog Micro$oftas galėjo susifeilinti ten ir problema tame perpildyme ir "laikiname" kai kurių funkcijų suspendavime. Ten galima laikinai išjungti apribojimus 30-čiai dienų, bet tai nieko nekeičia.. Pratryniau Onedrive diską iki mažiau nei 5 GB ir VISKAS!!!! Recovery informacija atsirado!!!! Taip susimauti Micro$oftui dar reikia sugebėti
Visas pagrindinis susirašinėjimas per pažįstamo accountus Microsoft forumuose čia: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/where-is-bitlocker-recovery-key/cbf31504-7be4-48a0-ace9-9ecea7a5a449
Aišku kodėl kompiuteris buvo užlockintas - čia jau kita istorija, šioks toks akmuo į DELL daržą. Nors perspėjantys pranešimai atnaujinimų metu buvo - bet kas juos skaito? Panašu, kad diskas užsirakino dėl BIOS updeito.