Turint 3D spausdintuvą kartais galima lengvai išspręsti problemas sunkiai įveikiamas kitais būdais. Turėjau šlifuoklį, o jis po vieno trumpo panaudojimo sugedo. Visi čekiai išmesti lauk, garantijos nebėra.

 Visas šis remontas grynai dėl sportinio intereso. Jei skaičiuoti bendrą laiką - tikrai nesutaupiau. Nutrūko viena iš statoriaus ričių, vyniotos aliuminio viela, gi taupymas. Visų pirma reikėjo suprasti, kaip kolektorinių variklių statorių ritės išvis suvyniojamos. Asinchroninių variklių apvijos paprastai vyniojamos ant specialaus karkaso ir vėliau įdedamos į savo vietą. Kolektorinių variklių statorių ritės gi vyniojamos iškart vietoje. Reikėjo gerai paieškoti, kol radau video kur tai aiškiai parodyta, ir matosi šablonas - karkasas.

Tada jau projektavimas ir pusės šablono spausdinimas. Išbandžiau vieną variantą - visai blogai, išbandžiau kitą - jau geriau. Trečias - visai gerai. Tada invertavimas, sujungimas ir spausdinimas

1 Custom

Kad būtų geriau truputį teko padildyti ir pašildyti žiebtuvėliu. Tada vyniojimas

2 Custom

Viela susivyniojo gana lengvai, gal tik nesugulė labai idealiai. Bet izoliacija gera. Surinkus variklį prasidėjo įdomybės.

3 Custom

Žinoma bandymus pradėjau nuo žemos įtampos apeinant visus reguliatorius. Viskas atrodo gerai, bet variklis nesisuka nė trupučio. Atrodo jog padavus srovę net sunkiau jį prasukti nei be srovės. Kažkas nelogiška. Susiradau holo daviklį sugebantį pamatuoti įvairaus stiprumo magnetinį lauką. Čia irgi buvo iššūkių - programinę įranga paskutinį kartą naudojau kitame kompiuteryje, jos instaliacija nežinau kur yra, o gamintojas turimus daviklius rodo kaip pasenusius ir programinės įrangos parsisiuntimui neradau. Keista, bet programą radau pas kažkokį pardavėją.

magnetometer

Taip atrodo daviklio konfigūravimas, testiniame režime galima pasižiūrėti magnetinio lauko vertę ir kryptį.

Pasitikrinau magnetinio lauko stiprumą - jis beveik identiškas abiem pusėm, kryptis taip pat teisinga, pervyniojau gerai bet variklis nesisuka.... Galvosūkis, kas čia atsitiko.

Tik po kiek laiko pastebėjau, kad statorių galima įdėti į korpusą pasukus 90 laipsnių kampu apie ašį. Pasukus variklis pradėjo puikiausiai suktis :)

Po šio remonto šlifuoklį naudojau ne kartą, jokių problemų nebebuvo.

 

Taip pat kitas pavyzdys iš daugelio kai 3D spausdintuvas labai greitai padeda išspręsti problemą:

Vaikas sulaužė mašinytę, nulūžo ratas. 5 minutės prie Fusion 360, 20 min spausdintuvui (su visais pasiruošimais) ir turime detalę:

5 Custom

Padailinam kraštą ir surenkam mašinytę:

6 Custom

 

Comments  
Iš tikro naudojau spausdintuve tuo metu buvusį PLA. Čia buvo tik šablonas statoriaus apvijų vyniojimui, be jo neįsivaizduoju kaip suvynioti vielą nepažeistą. Kažkas panašaus naudojama gamyklose. O dėl tokių gana mažų detalių kaip rankenėlės - nemanau kad FDM spausdintuvas labai geras pasirinkimas būtų, nebent su kokiu pagerintu plastiku arba SLA. O pats geriausias sprendimas išfrezuoti. Arba dar geresnis variantas išfrezuoti mažus intarpus iš kokio aliuminio, bronzos ir karštu lituokliu įleisti į FDM spausdintą renkenėlę. Fantazijos reikalas, tiesiog mano nuomone FDM detalių tvirtumas kiek permažas
Taigi, 3D printeris besikrapštančiam žmogui gėris. Mano pavyzdys vandens atkirtimo kraneliai. Tokie pas mane vonioje 5 stovi įvairiose vietoje ir visu plastmasinės rankenėlės nuo amžiaus sutrupėjusios. Tai negi keisi visa vožtuvą kai gali tik ta rankenėlę atsispausdinti.
Dar pridursiu, tikiuosi tam varikliui naudojai ABS/ASA ar net Nylon'ą kokį, nes ten karščio tikrai turėtu būti.
Add comment

RSS