Kažkada nusipirkau nedidelę akumuliatorinę drėlę BOSH. Maža, palyginus lengva, jėgos - pakankamai.
Pilnai pakrovus galima praktiškai pusę dienos varžčiukus sukinėti. Žodžiu patiko, tai nusipirkau dar vieną tokią pat :)
Bet daiktas nors ir geras - turi ir tūkumų: nėra nei prabuksavimo movos, nei greičio reguliatoriaus o tai sukinėjant varžčiukus jau nepatogu. Išsiardžiau, norėjau pažiūrėt, ką galima padaryti, kad būtų geriau. Viduje laisvos vietos pasirodo visiškai nėra.
Prabuksavomo movos nesumontuosi, normalaus greičio reguliatoriaus - neįdėsi. Tada nusprendžiau įdėti primityvų "antrą greitį" iš papildomo kontakto ir paprastos varžos. Tam reikalui prie akumuliatoriaus baterijos priklijavau sulenktą kontaktą iš spyruoklinės bronzos. Žinoma į tarpą tarp kontakto ir baterijos dėjau šilumai atsparią tarpinę (iš kartono) Varža surinkta iš dviejų nuosekliai sujungtų keraminių rezistorių po 0,33 omo (kitoje drėlėje du lygiagrečiai sujungti rezistoriai po berods 1 omą). Taigi nedaug paspaudus įjungimo mygtuką lanksti kontaktinė plokštelė prisliečia prie mano įmontuoto kontakto ir variklis prie akumuliatoriaus prisijungia per 0,66 omo varžą, daugiau paspaudus - varža užtrumpinama ir variklis prisijungia prie akumuliatoriaus tiesiogiai.
Tokio "patobulinimo" pilnai užtenka normaliam darbui.
Kaikurie techniniai duomenys: Akumuliatorius 4.8 V, 1.2 Ah. Su originaliu pakrovėju kraunama apie 12 valandų.
Perkant drėles, pakrovėjų nebuvo. Na tai susiradau nuo senų ERICSSON mobiliakų (berods GA628 ar GH688), veikusių su 4.8 V akumuliatoriais. Tik kištuką reikėjo uždėti (standartinis 3.5 mm, kaip ausinių), pamatavus srovę - gavosi, kad krauti reikia tik valandą ir 45 min.